torstai 23. tammikuuta 2014

TORSTAI, Urspelt, Luxemburg - Bilthoven, Hollanti, 298 km

Tänäänkin saimme ottaa aamulla rauhallisesti, sillä päivän matka olisi lyhyt ja olimme sopineet majoituksen omistajan kanssa tapaavamme klo 13. Olin varannut huoneen yksityiseltä airbnb:n kautta, sillä hotelleissa on jo tarpeeksi majailtu. Meidän asuntomme Canet-en-Roussillonissa oli myös tätä kautta varattu ja olemme tyytyväisiä myös aiempiin kokemuksiimme, niinpä aina kun on tilaisuus, tarkistan tämän vaihtoehdon.
Sumua ja yksi aste pakkasta oli reissun jatkuessa klo 9.30. Käytimme likat vielä eilen löytämällämme pellolla juoksemassa ennen kolmen tunnin autossa oleskelua.

Maisemat vaihtuivat, ensin Belgiaan ja sitten Hollantiin, säätila pysytteli melkein samana, välillä sateli jopa vettä! Navigaattori yritti meitä välillä hämmentää, mutta onneksi olemme jo oppineet tarkkailemaan sen ohjausta ja joskus jopa havaitsemme poikkeamat todellisesta reitistä :). Suuremmitta kommelluksitta pääsimme tänään perille tänne Bilthoveniin ja Jantine toivotteli meidät tervetulleiksi. Hänellä on kaksi kissaa ja hän asuu omakotitalossa, jonka yläkerran huoneen hän meille vuokrasi. Haastetta toi sekä meille että koirille kapeita portaita yläkertaan kiipeäminen. Kaikki kuitenkin selvisimme kunnialla ja huone oli mukava, mutta kylmä, koska lämmitystä täällä ilmeisesti säästellään. Sähköpatteri oli kyllä lämmittämässä, mutta saa nähdä, milloin vaikutus alkaa :).

Olimme sopineet treffit Anitan kanssa klo 18.30 ravintola Tuhmassa (suomennos), jonne saavuimme hiukan myöhässä. Siellä rouva meitä kuitenkin jo odotteli ja aikaa saimme kulumaan kuulumisten vaihtoon ja ruokailuun yhteensä kolme tuntia, mikä on aika kiitettävä saavutus meidän hätäisten mittapuun mukaan. Ennen syömään lähtöä olin pessyt koneellisen pyykkiä majapaikassamme, koska reissumme kestää nyt viikon aiottua pidempään. Onneksi aamulla ei ole taasen kiire mihinkään, sillä matka Genkiin kestää vain pari tuntia, eikä vaadi edes pysähdystaukoa.

Tultuamme takaisin huoneeseemme totesimme iloksemme, että huone oli jo lämmennnyt tarpeeksi ja koiratkin olivat odottaneet meitä rauhallisesti. Iltapissan jälkeen piti valvoa vielä hiukan ennen kuin nukkumatti huuteli.