sunnuntai 21. tammikuuta 2018

Viikko 3, veljeni käymässä meillä

Maanantaina meidät oli kutsuttu syömään ystävien luo ja ainut kuva, jonka muistin ottaa oli alkupaloiksi leivotusta piirakasta. Jotenkin tuntui törkeältä kuvata koko ajan ruokia ja niinpä päätin unohtaa koko kameran. Hauskaa meillä oli, poikkeuksellisesti nautimme ulkona auringossa aperitiivit, mutta ranskalaiseen tapaan ruokailu tapahtui sisätiloissa. Nythän on talvi.

Veljeni on ensimmäistä kertaa Ranskassa, joten totutteleminen tervehtimiseen poskisuudelmineen sekä ruokailuun liittyviin kiemuroihin alkoivat heti tänään. Oleskelunsa lopussa hän lienee jo ammattilainen, näin toivon.

Tiistaina aamulla kävimme kävelyllä vaellusseuramme kanssa kylän ympäri. Aikaa vierähti parisen tuntia ja kilometrejä kertyi noin kahdeksan. Illalla oli vuorossa yllätysjuhlat synttäreitään juhlivalle veljelleni. Juhlat olivat todellinen suksee! Valvoimme melkein puolille öin (mikä on meille saavutus!) ja kävelimme kotiin onnellisen päivänsankarin kanssa.

Aamukävelyllä auringon noustua.

Keskiviikkona kävimme vaellusseuran kanssa todella tuulisessa ja hiukan sateissakin säässä Narbonnen kupeessa vaelluksella. Kilometrejä kertyi n. 14 ja korkeuseroa tuli vajaa puoli kilometriä. Tässä muutama kuva reissusta.

Luolassa söimme suojassa retkieväät ja intoutuipa
pari henkilöä tekemään nuotionkin!

Torstaina meillä piti olla lepopäivä, muutama virastossa vierailu ja pyörälenkki veljen kanssa lukeutuivat päivän puuhiin.

Pyörän testausta!
Perjantaina lähdimme merellisiin maisemiin vaellukselle ystävämme kanssa. Sää oli aivan upea, lämmin ja vain hiukan tuulinen. Sovimme monsieur Reijon kanssa lounastapaamisen vaelluksen päätteksi Port Vendresiin, jossa hän meitä odotteli puolen päivän jälkeen. Tässä maisemia rannikolta sekä ruokakuvia ravintolasta.

Lauantaina kävimme kävelyllä Clairassa viiniviljelmien ja hedelmätilusten keskellä. Mantelipuu oli komeassa kukassa!

Sunnuntaina aikaisin aamusta odottelimme jännityksellä perutaanko vaellus kovan tuulen vuoksi. Koska mitään ei kuulunut, lähdimme kokoontumispaikalle todetaksemme, että kolme autollista, vain 12 uskaliasta oli lähdössä rannikolle Banyulsiin ihastelemaan upeita maisemia. Emme katuneet retkelle lähtöä! Vain osalla rinteistä tuntui tuulenpuuskat voimakkailta, kun taas suojaisimmilla rinteillä pystyi kulkemaan t-paitasillaan. Illalla kuuden maissa kaksi väsynyttä, mutta onnellista  retkeläistä saapui kotiin. Ihanaa oli päästä suihkuun!

Monsieur Reijo savusti kalkkunan rintaa, joka oli
uskomattoman herkullista!

Aurinko laskee klo 18 maissa.

Uskomaton lämpötila illalla kuuden aikaan!

Mistelissä marjat

Välillä mentiin tunnelissakin!

Reissun korkein kohta! Huipulla tuulee.

Jotenkin tuntuu, että tämä viikko on ollut yllätyksiä täynnä!
Sain vatsataudin sunnuntaina viikko sitten, mutta yllätys, maanantaina olo oli jo melko normaali.
Veljelläni oli tiistaina yllätysjuhlat, joista hänellä ei ollut mitään aavistusta.
Yleensä tammikuussa tähän aikaan sää on todella viileä, mutta miellyttävä yllätys on, että sää on ollut viikon ajan poikkeuksellisen lämmin ja aurinkoinen.  Kerrassaan upea viikko!